از خطرات تزریق بوتاکس تقلبی چه می‌دانید؟ جاده کندوان به سمت کرج یک طرفه شد حدود ۵۰ درصد مبتلایان به فشار خون بالا از بیماری خود بی خبرند! غلبه بر استرس و اضطراب با شربت زعفران و سنبل الطیب واژگونی اتوبوس در اتوبان قم- تهران یک فوتی و پنج مصدوم برجای گذاشت اعترافات تکان دهنده پسر جوان درباره قتل هولناک مادرش قتل فجیع پسر ۲۰ ساله با ضربات چاقو| ۲ متهم بازداشت شدند ۴۰ ایرانی در عربستان بستری شدند | هشدار گرمازدگی به حجاج «کمر درد» چه زمانی نیاز به جراحی دارد؟ تازه ترین جزییات از شهادت پلیس دهه هشتادی به دست سارقان در خرمشهر جزییات غرق شدن مرد جوان به خاطر نجات یک کودک اختلالات تیروئیدی در زنان ۸ تا ۱۰ برابر بیشتر از مردان است حریق منزل مسکونی در مشهد دو مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) + تصویر جزئیات آتش‌سوزی یک کارگاه مبل‌سازی در شاندیز | چهار ایستگاه آتش‌نشانی از مشهد اعزام شدند (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) + تصویر پیداشدن جوان مفقودشده در خواف پس از ۲ روز جستجو (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات توقیف خودروی «بنز» قاچاق در مشهد تولد دو رأس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش آستارا فهرست مهم‌ترین جرائم رانندگی با مبالغ جدید (۱۵ خرداد۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه‌های رانندگی از چه زمانی اجرایی می‌شود؟ | توضیحات رئیس پلیس راهور فراجا ترافیک پرحجم در جاده‌های تفرجگاهی خراسان رضوی (۱۵ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۷ پرسش افکار عمومی در پی بازداشت اعضای جمعیت امام‌ علی(ع)

  • کد خبر: ۳۱۵۴۶
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
  • ۳
۷ پرسش افکار عمومی در پی بازداشت اعضای جمعیت امام‌ علی(ع)
گفته می‌شود که مؤسس و دو عضو جمعیت امام علی(ع) بازداشت شده‌اند. خبری که در چند روز گذشته پرسش‌هایی را ایجاد کرده است و شفاف‌سازی در پاسخ به این ابهامات ضروری به‌نظر می‌رسد.
به گزارش شهرآرانیوز، جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع)، یک تشکل مردم‌نهاد و غیردولتی است که از سال ۱۳۷۸ تأسیس شده و به انجام اقدامات خیریه به خصوص در حمایت از کودکان اشتغال داشته است. طبق اطلاعیه این جمعیت که در صفحه توئیتر رسمی آن منتشر شده، شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی(ع)، و دو تن از اعضای آن (مرتضی کی‌منش، مسئول رسانه‌ای، و کتایون افرازه، بازرس علی‌البدل) شامگاه یک‌شنبه اول تیر با شکایت قرارگاه ثارالله سپاه و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده‌اند. خبری که البته هنوز از سوی منابع رسمی تأیید نشده است.

این خبر در دو روز اخیر باعث ایجاد پرسش‌هایی در نزد افکار عمومی شده است:

۱. اگر آن‌گونه که برخی سایت‌ها مدعی شده‌اند، این جمعیت در قالب امور خیریه به اقداماتی دیگر به‌‌ویژه اقدام علیه امنیت ملی مشغول بوده است، چرا در این بیش از ۲۰ سال، اقدامی علیه آن صورت نگرفته یا اجازه عضوگیری در محیط دانشگاه و فعالیت آزادانه به آن داده شده است؟

۲. با گذشت دو روز از انتشار این خبر غیررسمی و ایجاد سؤالات و ابهاماتی درباره آن در فضای مجازی و برخی سایت‌ها، چرا هنوز مقامات رسمی نسبت به تأیید یا تکذیب یا توضیح درباره آن اقدامی انجام نداده و واکنشی نداشته‌اند؟

۳. برای اطلاع‌رسانی درباره دلایل بازداشت و نحوه فعالیت اعضای این جمعیت تا کی می‌توان افکار عمومی را معطل نگه داشت؟

۴. اگر دلایل مطرح شده درباره بازداشت اعضای این جمعیت درست باشد چرا سال‌ها توانسته است فعالیت رسمی کند و اگر دلایل محکمی وجود ندارد، چرا چنین بازداشتی صورت گرفته است؟

۵. چگونه است که یک سازمان غیردولتی می‌تواند به راحتی با جلب اطمینان مردم سال‌ها فعالیت کند؟

۶. آیا این ادعای جمعیت که بازداشت اعضای جمعیت به دلیل شکایت قرارگاه ثارالله سپاه بوده درست است؟ در کل کدام نهاد چنین اقدامی را انجام داده است؟

۷. اعضای این مؤسسه مدعی هستند که مجوز فعالیتشان در ماه‌های گذشته تمدید شده است، با‌توجه‌به اتهامات مطرح شده چرا مسئولان مربوط در تمدید مجوز به این اتهامات توجه نداشتند؟


منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
0
جمعیت امام علی (ع) اصلا نهادی سیاسی نیست و در راستای اهداف این چنینی طراحی نشده. یک سازمان مردم نهاد که تمام هم و غمش در راستای تلاش برای رفع معضلات اجتماعی خانواده و کودکان در حاشیه شهره. من به عنوان عضو داوطلبی از این جمعیت رفتار و کردار تک تک این عزیزان بازداشت شده و دیگر اعضا رو دیدم و همینجا اعلام هم میکنم که هیچ یک از اعضای این جمعیت هیچ ارتباطی با هیچ سازمان و رسانه خارجی نداشته و نداره و جمعیت از همشون اعلان برائت کرده و میکنه همیشه... اگر واقعا برای یک عده این سوال مطرحه که آیا همچین اتهامی که زده شده به این اعضا و این جمعیت درسته یا نه؟ حتما پیشنهاد میکنم یک سری به سایت جمعیت امام علی بزنه و یک حضور کوتاه در یکی از مراکز خانه های ایرانی این جمعیت داشته باشه تا با چشمای خودش ببینه که این اتهامات جواب این همه تلاش این عزیزان در طول این سال ها نیست...
سید منتظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
اگه مصاحبه این آقا ی باصطلاح روشنفکر را خوب گوش کنید خیلی از سوالات پاسخ داده میشه
کسی که نسبت به کشور مردم و اعتقادات مردم ارزشی قائل نشه و همش چشمش به اونور آب باشه بالاخره یه روز بندو آب میده این آقا هم یکی از هزاران عنصر بی هویت خود فروخته هست که مزدوری دشمنان ایران رو میکنه
کسی که به سرداران پر افتخار ایران تهمت آدم کشی میزنه و تلویحا از شورش آبان ماه حمایت میکنه و همون دروغهای ارباباشو تکرار میکنه حتی اگه به تمام نوجوانها و کودکان معصوم کمک کنه تازه شاید بشه مثل معاویه علیه العنه.
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
متاسفانه تفکراتی که در این جمعیت به خورد جوون ها داده میشه، ضد ارزش و ضد دینه. کسی با کار خیر مشکلی نداره.کار خیر که باید انجام بشه. اما این جمعیت حق نداره در کنار کار خیر، تفکرات انحرافی و ناامید کننده و متخاصمانه وارد اذهان بچه ها کنه. یکی از آشناهای ما چند ساله رفته تو این جمعیت. متاسفانه تبدیل شده به یک آدم بسیار عصبی و ضداجتماع. اصلا دگرگون شده. روحش سقوط کرده. به جای اصلاح، داره خودش و اطرافیانش رو تخریب می کنه. نگذارید به اسم کار خیر، ذهن جوونهای بیچاره رو به انحراف بکشونند. این حجم از سیاه نمایی و ناامید کردن مردم باید پیگیری قضایی بشه. بگذارید کار خیر رو سایر اعضا ادامه بدند . که انصافا کارهای خیر زیادی هم در این جمعیت انجام شده که باید ادامه پیدا کنه و ازشون برای کارهای خیریه شون ممنونیم. اما اون کسی که در این جمعیت داره افکار انحرافی به خورد جوونها میده، باید محاکمه بشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->